Halston 1-12 - סקירה וחוות דעת
- Binyamin Wertenshtein
- 18 ביוני 2024
- זמן קריאה 3 דקות
Halston 1-12 - סקירה וחוות דעת
בשנה זו הקיץ הקדים להגיע, והוא מכה בנו במלוא עוצמתו.
האמת היא, שאני לא זוכר עוד שנה כמו שלנו - בה היו מספר גלי חום ארוכים, רצופים ומשמעותיים - כאשר אנחנו מצויים רק בחודש יוני.
מזג האוויר הזה מציג אתגר לא פשוט לעולם הבישום הקלאסי הרווי בבשמים בעלי דומיננטיות ופרופיל ריח משמעותי וכבד, שבפירוש יש לומר - קשה להשתמש בהם במזג אוויר כזה.
עם זאת, לעולם הבישום הקלאסי יש מה להציע - גם בימים כאלה.
בשבוע שעבר הצגנו את Bourjois Masculin 2, בושם בעל פרופיל ריח קליל וכמעט שקוף שמתאים "בול" לימים כאלו - מרענן, "מרים", ועם זאת יודע לשמור על פרופיל קלאסי.
אם טרם קראתם את הסקירה משבוע שעבר, כדאי שתעשו זאת כעת כאן בקישור.
הבושם שנציג היום הוא אפשרות נוספת ליום קיץ כבד ומזיע, בושם מרענן וקליל שכמובן - לא נעדר נכבדות קלאסית.
Halston
בית אופנה אמריקאי שהחל את דרכו בשנות החמשים המוקדמות בעיצוב כובעי נשים.
את הפריצה הגדולה שלו עשה בית האופנה בשנת 1961, כאשר הגברת הראשונה של ארצות הברית - ז'קלין קנדי, בחרה לחבוש כובע שעוצב על ידי בית האופנה בטקס ההכתרה של בעלה הנשיא.

מעניין לציין כי בניגוד למקובל, השם Halston איננו שם המשפחה של מעצב האופנה אלא הוא השם האמצעי שלו - Roy Halston Frowick.
במעלה הדרך, המשיך בית האופנה להתפתח לעיצוב בגדים ואקססוריז, כאשר ההצלחה מאירה לו פנים.
עם זאת, בשנת 1983 החלה החברה "לעבור ידיים" עד שנרכשה על ידי תאגיד הענק REVLON.
התאגיד בחר לעצור את קווי הייצור של הביגוד, אך המשיך בייצור הבשמים של בית האופנה.
יצויין כי החברה המשיכה לעבור בעלויות, דבר שמן הסתם לא היטיב עמה.
החברה מחזיקה בליין בישום המונה 17 בשמים - רובם ככולם בשמי נשים.
את הבושם הראשון לגבר השיקה החברה בשנת 1974, הבושם נשוא הסקירה שלנו הושק כשנתיים אחר כך.
Vintage
אם ניקח בחשבון את העובדה שהבושם הושק בשנת 1976, ונוסיף לכך את העובדה שהחברה נרכשה על ידי תאגיד גדול יותר מפעם אחת, אזי ניתן להניח כי הבושם עבר פורמולציה מחדש - אולי אף יותר מפעם אחת.
בביקורות משתמשים אכן מצויין כי יש הבדל משמעותי בין הגירסא הראשונית לבין הגירסא העדכנית של הבושם.
אני מחזיק ברשותי גירסא עדכנית של הבושם, ועדיין הניחוח מרגיש איכותי ומאוד נעים.
למיטב ידיעתי הבושם לא שווק בארץ באופן מאסיבי, אם כי נכון לכתיבת שורות אלו ניתן לאתר פרטים בודדים שלו בחנויות אונליין בארץ, וכן באתרי האונליין השולחים לישראל.
עיצוב
מוקדם יותר הזכרתי כי את הבושם הראשון לגבר (Halston Z14) השיק בית האופנה בשנת 1974, כאשר הבושם נשוא הסקירה שלנו הושק שנתיים לאחר מכן.
מעניין לציין כי שני הבשמים חולקים עיצוב זהה לחלוטין של בקבוק הבושם, וללא הקופסא - לא תוכלו לדעת האם מדובר ב Z14 או ב 1-12 !
לא ברור מה המניע להחלטה המאוד שונה הזו, אבל זה מה שזה.
בקבוק הבושם מעוצב בצורה מעניינת ואפילו מעט מסתורית, זכוכית עגולה עם שקע רחב - כזה שמזכיר סבון אמבטיה "של פעם"', בעוד פקק הבקבוק מעוצב ככיפה עגולה קטנה שאינה מיושרת עם הבקבוק אלא נוטה מעט הצידה.
אם כל זה לא מספיק - שני צידי הבקבוק זהים לחלוטין, ללא כל כיתוב או אינדקציה היכן נמצאת חזית הבקבוק.
עיצובה של הקופסא הוא בצורת ריבוע בצבע שחור חלק ופשטני - ללא התחכמויות מיותרות.
ניחוח
כאמור, מדובר בבושם שמתאים לימים בעלי עומס חום כבד.
ניחוח הבושם נפתח במשב סבוני ורענן - אבל לא כזה של סבון האמבטיה שתמצאו בסופר אלא בבתי מלון מהיוקרתיים ביותר שיש.
לאחר כחצי שעה האלמנט הסבוני "יירגע" ואז ייכנס לפעולה האלמנט הקלאסי והדומיננטי, שלמרות הכל - לא יגרום לכם להרגיש מחנק אלא ישתלב יפה יפה בקלילות של הבושם.
בעיניי, כמו בבושם שסקרנו בשבוע שעבר - יש כאן גאונות בהיבט של היכולת לשלב בין שני עולמות ריח בצורה כה איכותית.
יחסית לפרופיל הסבוני של הבושם- העמידות מפתיעה לטובה, והבושם שורד על העור כארבע-חמש שעות.
עלותו של הבושם מצחיקה - ועבור כמות של 125 מ"ל תשלמו מחיר של שני משולשי פיצה עם תוספות, האמינו לי - אם אתם מחובבי עולם הבישום הקלאסי, זו תהיה אחת העסקאות המשתלמות שתעשו.
ניחוח הבושם דומה ל Alfred Sung Pour Homme אותו סקרתי כאן באתר לפני קרוב לשנה, אך לדעתי הוא יותר קליל ממנו, מה שכאמור הופך אותו למתאים לימי קיץ לוהטים.




תגובות