top of page
Natural Herbs
חיפוש

המדריך המקיף לרכישת בושם - חלק ה'

  • תמונת הסופר/ת: Binyamin Wertenshtein
    Binyamin Wertenshtein
  • 6 בספט׳ 2023
  • זמן קריאה 4 דקות

אז בשעה טובה, אחרי שעשינו הכנות יסודיות בבית והבנו לעומק כיצד נכון להשוות בשמים, לבדוק אותם, לקרוא חוות דעת עליהם ולהימנע ממלכודות שרבים נופלים בהן, הגענו לרגע המיוחל - יוצאים לבחור בושם.


אם עדיין לא קראתם את החלקים הקודמים של המדריך - עשו זאת כעת, יש שם ידע חשוב ומקדים שצריך לדעת עוד לפני שיוצאים לבחור בושם.



המדריך המקיף לרכישת בושם - חלק ה'

בלי לחץ!!

הדבר הראשון שיקרה כשתיכנסו לחנות הבשמים, עוד לפני שתספיקו להבין "מי נגד מי", תקפוץ עליכם דיילת יופי או בעל החנות בכדי "לעזור" לכם ו"לכוון" אתכם לקנות בושם.


פעם הייתי ממש כועס כשהיו ניגשים אלי והייתי מגיב בטון זועף "לא תודה! אני מסתדר לבד ולא צריך", אבל אחרי שקצת התבגרתי הבנתי שבסך הכל הם עושים את עבודתם, אולי הם גם מתוגמלים על כך וזה לגיטימי לגמרי.

ויותר מזה - ישנם אנשים שבאמת רוצים וצריכים את ההכוונה שלהם, ובסופו של דבר הם עוזרים להם להגיע לבושם שבעיניהם הוא מתאים.


עם זאת, אם הגעתם עד הלום וקראתם את כל חלקי המדריך, אתם מבינים שאין לכם באמת צורך בעזרה, הדבר היחיד שאתם צריכים בחנות הוא שקט וריכוז כדי שתוכלו להביא לידי ביטוי את כל הידע שצברתם כאן ובמהלך ההכנות שעשיתם עד שהגעתם לחנות.


יותר מכך, הרחה ובדיקה של בושם הוא תהליך אישי (-יש שיאמרו אינטימי) ונוכחות של מישהו זר בדרך כלל מפריעה ומסיחה את הדעת, שלא לדבר על מצבים בהם מופעל לחץ מתון לרכישה של בושם מסויים "כי זה הטרנד האחרון וכולם קונים אותו" (-תעשו לי טובה 🤨).....


ולכן, הדרך הטובה ביותר לאפשר לעצמנו שקט בתהליך בדיקת הבשמים, היא להישיר מבט, לחייך, ולומר את המשפט הבא "אני מסתדר לבד, תודה", בדרך כלל זה יספיק... אם עדיין יש התעקשות מצד אנשי החנות "להגיש לכם עזרה" אז היישירו שוב מבט, חייכו, ואמרו "קשה לי לבחור בושם כשמישהו אחר לידי, זה מלחיץ אותי" - זה יעשה את העבודה...


האם הבושם שאני מריח טרי???

אוי, כמה שהנקודה הזו קריטית, וכמה שאנשים נופלים בה....

אפשר להגיד שהנקודה הזו היתה הסיבה שהניעה אותי לכתוב את המדריך הזה.


לנקודה הזו אקדיש תשומת לב משמעותית, כי חוסר הבנה שלה יכול "להפיל" אתכם בבחירת הבושם.


כמו לכל מוצר מדף, גם לבושם יש אורך חיים מוגבל בזמן - ואסביר:


אחד האויבים המושבעים של בושם הוא חמצן.

כן כן - קראתם נכון, נוזל בושם שנחשף לחמצן יאבד וישנה מאוד מהר את ריחו עד שבסופו של דבר הוא יחמיץ...


ולכן, בעת ייצור הבושם מתבצע תהליך אטימה ייחודי כך שבסיום הכנסת נוזל הבושם מזרימים לתוך הבקבוק אוויר בלחץ גבוה על מנת שאותו אוויר יהיה "חוצץ" בין החמצן שבחוץ לבין נוזל הבושם שבפנים.


עכשיו בוודאי תבינו מדוע כשפותחים בושם חדש אנו זקוקים למספר לחיצות שרק אחריהן יצא ה"שפריץ" הראשון של נוזל הבושם - הלחיצות הראשונות משחררות את אטימת האוויר ולאחר מכן נוזל הבושם יכול לצאת.


ולכן, אורך חיים של בושם שלא נפתח (-כלומר, שלא התיזו ממנו אף פעם) ונשמר בתנאי טמפרטורה סבירים ללא חשיפה לאור שמש ישיר, יכול להיות גם עשרות שנים.

לעומת זאת, אורך חיים של בושם שנפתח (-כלומר, שהתיזו ממנו - אפילו פעם אחת) הוא הרבה יותר קצר, מניסיוני מדובר על בין שנים ספורות מרגע הפתיחה ועד 10 שנים לבשמים יותר איכותיים.


עכשיו תחשבו, הרי בקבוק הטסטר שאנחנו מריחים בחנות חשוף לכל כך הרבה "גורמי סיכון" שעשויים להשפיע דרסטית על הריח שלו, למשל:


- הוא נפתח לפני זמן רב, ונמצא שנים ארוכות על המדף בחנות.

- הוא אינו נמצא בתוך קופסא אלא עומד על המדף - לעיתים ללא הפקק, כך שהוא חשוף לאור (-לפעמים גם לאור שמש ישיר - אם הוא עומד בחלון ראווה), ובנוסף חשוף הרבה יותר לחמצן.

- בלילות הקיץ החמים, או בסופי שבוע, החנות סגורה ללא מיזוג אוויר והטמפרטורות מטפסות למעלה, מה שמעמיד את הבושם בתנאי חום לא פשוטים.


כל אלו עשויים לקרב את הבושם לסוף אורך החיים שלו, להשפיע על הריח של הנוזל, ולהטעות אותנו כאשר נריח ריח שהשתנה משמעותית מריח הבושם המקורי.


אז מה עושים?

כדי להיות בטוחים ככל האפשר שהטסטר שאנו מריחים אכן תואם את ריחו של הבושם המקורי, עלינו לבצע פעולה קצרה שתיקח לא יותר מדקה אחת.


עלינו לוודא את תאריך הייצור של הבושם.


ההיגיון הפשוט אומר שככל שתאריך הייצור קרוב יותר להיום הרי שהבושם שאנו מריחים אכן טרי, והסיכוי שגורמי הסביבה השפיעו על הריח שלו נמוך יותר.


אז לפני שאתם מתחילים לחפש את תאריך הייצור של הבושם, חשוב שתדעו שיש כאן קאץ' קטן 😉


בעוד על כל מוצר שאנו רוכשים בחנות מוטבע בדרך כלל תאריך הייצור, על מרבית הבשמים לא מוטבע תאריך הייצור - אלא מספר האצווה (-באנגלית Batch No).

למזלנו, באמצעות מספר האצווה ניתן לדעת את התאריך המדוייק בו יוצר הבושם, לפי ההנחיות הבאות:


1. אתרו בתחתית הבקבוק את מספר האצווה של הבושם, תוכלו לזהות אותו בקלות - מדובר על סדרה של מספרים או אותיות, או שילוב של מספרים ואותיות שניתן לראות כי הם הוטבעו או נחרטו על הבקבוק במיוחד (ראו תמונה לדוגמא, מספר האצווה מוקף בצהוב).

Fragrance Batch Number
Fragrance Batch Number

2. היכנסו לאתר הזה, בחרו מהרשימה שבראש העמוד את מותג בית האופנה של הבושם (-למשל, אם הבושם הוא Polo Sport של בית האופנה Ralph Lauren עלינו לחפש ברשימה את Ralph Lauren ולא Polo Sport).

3. בשורה שתיפתח הזינו את מספר האצווה שבתחתית הבקבוק ולחצו על כפתור Check.


כעת יציג האתר את תאריך הייצור המדוייק של הבושם.


אם תאריך הייצור של הבושם הוא עד שנתיים מהיום, אתם יכולים להיות רגועים.

גם אם הבושם יוצר עד שלש שנים מהיום, זה בסדר.


אם הוא יותר ישן מכך כדאי להיזהר ולקחת בחשבון שהריח עשוי להשתנות במעט או בהרבה, ולהריח דוגמית זהה ו"צעירה יותר" במקום אחר.

בשבוע הבא נמשיך לעסוק בהדרכה להתנהלות נכונה בעת הרחת הבושם, אז אל תלכו לשום מקום 🙂


 
 
 

תגובות

דירוג של 0 מתוך 5 כוכבים
אין עדיין דירוגים

הוספת דירוג

Classic Fragrances Israel

במה ישראלית לבישום קלאסי

סקירות, חוות דעת, טיפים ועצות על בשמים קלאסיים

©2023 by Classic Fragrances Israel. Proudly created with Wix.com

bottom of page